Za mlade med 12 in 25 letom starosti
20 zaporednih srečanj
Druženje z istomislečimi
Nagrajevanje in razvoj kompetenc na zabaven način

KOVAČNICA JUNIOR KRANJ

Podjetniška akademija za mlade

Kovačnica Junior je program za mlade ustvarjalce in podjetne mislece, ki želijo iz ideje razviti pravi projekt.

V sklopu 20 tedenskih srečanj udeleženci skozi igro, prakso in navdihujoče izzive spoznajo podjetnost v vsakdanjem življenju – od osebne motivacije do prve prodaje in javnega nastopa.

Program mladim pomaga tudi pri razvijanju kariere, saj spodbuja samoiniciativnost, ustvarjalnost, odgovornost in samozavest – lastnosti, ki jih delodajalci in podjetja danes najbolj cenijo.

Vsako srečanje je samostojna podjetniška delavnica, ki gradi na prejšnjem, skupaj pa tvorijo celoto: Kovačnica Junior Kranj 2025/26.

Srečanja potekajo vsak četrtek od 16.00 do 17.30 v Kovačnici Kranj, program pa se začne 27. novembra 2025.

Program:

# Datum (četrtek) Naslov srečanja Kratek opis Kompetenca
1 27. 11. 2025 Uvodno srečanje Spoznamo program, cilje in zgodbe uspešnih; postavimo osebne cilje. Samorefleksija in osebna motivacija
2 4. 12. 2025 Lokalni izziv Skupinski izzivi iz okolja Kranja; sodelovanje in kreativnost. Javno nastopanje in socialna inteligenca
3 11. 12. 2025 Prodaja piškotov Od ideje do izdelka in prve prodaje v praksi. Osnove podjetništva in finančna pismenost
4 18. 12. 2025 Iskanje neuspeha Neuspeh kot del učenja; pogum in vztrajnost. Odpornost in čustvena stabilnost
25. 12. 2025 Božič — premor
1. 1. 2026 Novo leto — premor
5 8. 1. 2026 Kaj je krožno gospodarstvo? Trajnost, ponovna raba in odgovorna potrošnja. Trajnostno razmišljanje
6 15. 1. 2026 Generiranje poslovnih idej Brainstorming, SCAMPER, mind-map. Kreativno in inovativno razmišljanje
7 22. 1. 2026 Gostujoči podjetnik Iskrena podjetniška zgodba, vprašanja in mreženje. Komunikacijske in mrežne spretnosti
8 29. 1. 2026 Ali je to nekaj, kar si ljudje želijo? Potrebe uporabnikov, tržni potencial, “letter to future”. Tržno razmišljanje in empatija
9 5. 2. 2026 Digitalne tehnologije Orodja/platforme za razvoj ideje in spletno prisotnost. Digitalna pismenost
10 12. 2. 2026 Konkurenca Analiza konkurence in kako se razlikovati. Analitično in strateško razmišljanje
11 19. 2. 2026 Prototipiranje Prvi prototip z enostavnimi materiali. Načrtovanje in izvedba projekta
26. 2. 2026 Zimske počitnice — premor
12 5. 3. 2026 Prototipiranje z mentorjem Nadgradnja prototipa z industrijskim strokovnjakom. Projektno delo in natančnost
13 12. 3. 2026 Poslovni model Canvas Kupci, vrednost, stroški, prihodki in partnerstva. Strateško razmišljanje in poslovno načrtovanje
14 19. 3. 2026 Prodajni kanali in testiranje Preizkus poti do kupcev; delo s povratnimi info. Komunikacija s strankami in prilagajanje ponudbe
15 26. 3. 2026 Marketinška strategija Sporočila, kanali, vsebine; tudi družbena omrežja. Digitalni marketing in kreativno izražanje
16 2. 4. 2026 Finančno načrtovanje Stroški, prihodki, dobiček; mini finančni plan. Finančna pismenost
17 9. 4. 2026 Etično in socialno podjetništvo Odgovornost, vpliv na skupnost, timsko delo. Družbena odgovornost in etično odločanje
18 16. 4. 2026 Javno nastopanje Struktura “pitchev”, nastop in vizualna podpora. Javno nastopanje in retorika
30. 4. 2026 Spomladanske počitnice — premor
19 7. 5. 2026 Srečanje po izboru mentorja Tema po interesu skupine (tehnologija, dizajn, trajnost …). Samostojno raziskovanje in poglabljanje znanja
20 21. 5. 2026 Zaključna konferenca Predstavitev projektov, mreženje in zaključki. Prezentacijske in mrežne veščine

Projekt sofinancirata Republika Slovenija, Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti ter Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada plus. Projekt se sofinancira iz PEKP 2021-2027, cilja politike 4 »Bolj socialna in vključujoča Evropa za izvajanje evropskega stebra socialnih pravic«, prednostne naloge 6 »Znanja in sprenosti ter odzivni trg dela«, specifičnega cilja ESO4.5 »Izboljšanje kakovosti, vključenosti, učinkovitosti in relevantnosti sistemov izobraževanja in usposabljanja za potrebe trga dela, vključno s potrjevanjem neformalnega in priložnostnega učenja, da bi podprli pridobivanje ključnih kompetenc, tudi podjetniških in digitalnih veščin, ter s spodbujanjem uvedbe dualnih sistemov usposabljanja in vajeništev«.